dissabte, 1 de desembre del 2007

Aturem la Sida



Avui dia 1 de desembre de 2007 és el Dia Mundial contra la Sida, malaltia que afecta a més de 30 milions de persones a tot el món i que el primer cas de la qual es va detectar fa 26 anys. Malauradament l'Estat espanyol, amb 150.000 seropositius, és el territori europeu amb més casos d'infecció. Es calcula que hi ha unes 35.000 persones que no saben que són portadores del VIH, tot posant en perill les seues vides.

Fa 14 anys la interpretació de Tom Hanks a la pel·lícula Filadèlfia li va suposar el seu primer Oscar al millor actor. En aquest film dirigit per Jonathan Demme, l'actor nord-americà es posava a la pell d'un malalt de Sida de forma magistral. Com actors de repartiment tenia a Antonio Banderas i el camaleònic Denzel Washington. Sens dubte un llargmetratge del tot recomanable a tots els amants d'aquest art. Tanmateix, no va ser Tom Hanks l'únic en emportar-se una estatueta daurada aquella nit dels Oscar, l'incombustible Bruce Springsteen, s'emportà l'Oscar a la millor cançó original amb Streets of Philadelphia. Ací us deixem la traducció de la mateixa i l'enllaç per escoltar-la. Desitgem de tot cor que l'any vinent celebrem que la Sida s'ha eradicat.

Bon dissabte!

Els carrers de Filadèlfia

Estava magolat i malmés
I no podia dir el que sentia
No hem podia reconèixer
Vaig veure el meu reflex a una finestra
No coneixia la meua pròpia cara
Oh, germà vas a abandonar-me
Mentre em consumesc
Als carrers de Filadèlfia?


Caminí per l’avinguda fins que les meues cames
pesaven com pedres
Escoltí les veus d’amics que desapareixien i se n’anaven
A la nit sentia la sang per les meues venes
Negra i xiuxiuejadora com la pluja
Als carrers de Filadèlfia


No hi ha cap àngel que m’aculla
Només tu i jo amic meu
La roba ja no em ve bona
He caminat milers de quilòmetres
Només per deteriorar aquesta pell


Ja s’ha fet de nit, estic gitat però despert
Puc sentir com m’apague lentament
Aleshores rep-me amb tu germà amb el teu bes infidel
O ens deixarem en pau mútuament així

Als carrers de Filadèlfia.